Ügyviteli tanácsadás

Könyvelőirodánk ügyviteli tanácsadás keretében az alábbi szolgáltatásokat nyújtja.

  • vállalkozás indítása előtti konzultáció
    • a tervekhez illő vállalkozási forma (egyéni vállalkozás/cég) meghatározása
    • a tervezett számadatok (bevétel, költség, alkalmazotti létszám, etc.) figyelembevételével az adózási mód (KATA, KIVA, EVA, TAO, SZJA) kiválasztása
    • vállalkozási alapfogalmak (bevétel, jövedelem, kiadás, költség, profit, osztalék, beruházás, értékcsökkenés, bevételi nyilvántartás, kettős könyvvitel, beszámoló, etc.) megismertetése
    • cégalapítás lépéseinek illetve a társasági szerződésben foglaltak egyeztetése
    • cégalapítás esetén ügyvezetői tisztség betöltése munkaviszonyban vagy társas vállalkozói jogviszonyban
  • egyéni vállalkozás elektronikus úton történő létrehozása
    • Webes ügysegéd portálon keresztül a magánszemély ügyfélkapu hozzáférésével megalapítjuk a vállalkozást
    • a székhely szerint illetékes
      • adóhatósághoz
      • önkormányzathoz
      • kamarához

elkészítjük a bejelentkező nyomtatványokat és elektronikus úton beküldjük őket az ügyfél jelenlétében.

  • cégalapítás utáni ügyviteli tanácsadás
    • az első lépések meghatározása, ún. fontossági sorrend felállítása
    • a székhely szerint illetékes
      • adóhatósághoz
      • önkormányzathoz
      • kamarához
      • KSH-hoz

elkészítjük a bejelentkező nyomtatványokat és elektronikus úton beküldjük őket az ügyfél jelenlétében

  • a társaságot érintő adózási határidők pontos meghatározása, e-mailes emlékeztető bemutatása
  • könyvelési szerződés és meghatalmazás egyeztetése, elkészítése, aláírása
  • könyvelési iratanyag átadás részleteinek megbeszélése
  • már működő vállalkozás esetében történő ügyviteli tanácsadás
    • vállalkozást érintő szabályzatok kötelezettségének felülvizsgálata
    • tervezett beruházások átvilágítása adóügyi szempontokat figyelembe véve
    • tárgyi eszközök értékcsökkenési leírási módjának kiválasztása
    • pénzeszközök egyeztetése
    • házipénztár vezetése, mit, mikor, hogyan?
    • saját tőke – jegyzett tőke helyzetének vizsgálata, az esetleges negatív tőke problémájának megoldására javaslattétel
    • nő a vállalkozás, teendők átbeszélése
    • alkalmazottak felvételének módja, dokumentumai, kötelezettségek
    • alkalmazottak elbocsátásának módja, dokumentumai, kötelezettségek
    • veszteséges a vállalkozás, teendők átbeszélése
    • nincs pénz a kasszában, tagi kölcsön nyújtásának, visszafizetésének feltételei, dokumentumai
    • a számok önmagukért beszélnek, a főkönyvi kivonat olvasási titkába beavatás
    • a beszámoló sorainak értelmezése
    • NAV ellenőrzés kapcsán elvégzendő feladatok meghatározása
    • a vállalkozó/tulajdonos nyugdíjba szeretne menni, teendők átbeszélése
    • a vállalkozó/tulajdonos halála esetén az örökösök teendőinek egyeztetése
  • egyéni vállalkozás szüneteltetés előtti ügyviteli tanácsadás
    • pontos időpont meghatározása
    • előkészítő feladatok megbeszélése
    • szüneteléshez kapcsolódó dokumentumok elkészítése, beadása az illetékes hatóságokhoz
  • vállalkozás eladása előtti ügyviteli tanácsadás
    • főkönyvi kivonat számainak átnézése
    • NAV, önkormányzat folyószámláinak egyeztetése
    • tervezett jogi dokumentumok felülvizsgálata adóügyi szempontból
    • tulajdonosok kötelezettségeinek és jogainak meghatározása
  • vállalkozás megszűntetése kapcsán ügyviteli tanácsadás
    • végelszámolás kontra felszámolás, a lehetőségek feltérképezése
    • a rendelkezésre álló vagyon meghatározása
    • a végelszámolás várható időtartamának meghatározása, ennek tükrében döntés az egyszerűsített végelszámolás és a normál végelszámolás között
    • az eszközök hasznosításának, piaci értékének egyeztetése
    • várható kötelezettségek meghatározása
    • számviteli illetve jogi lépések átbeszélése

 

„Készíts pontos tervet vágyad megvalósítására, és kezdd el azonnal megvalósítani, attól függetlenül, hogy készen állsz rá vagy sem.”

/Napoleon Hill/